tisdag 24 juni 2008

Vardagens offentliga personer

Det finns personer man träffar på om inte dagligen så i alla fall veckovis. Detta brukar vara människor från serviceyrken, allra oftast personalen i butikerna du handlar i. En del är gråa möss som aldrig dröjer sig kvar i ens medvetande, andra stannar kvar för att de är märkliga och går utanför normen hur svensk servicepersonal ska bete sig. Sen finns det de som fastnar för att de är trevliga, söta och lyser upp ens dag trots en ganska medioker ordväxling. Idag träffade jag på vägen hem från arbetet en ur den sistnämnda kategorin. Jag vet inte om det är för att hon alltid ler mot mig eller för att hon verkar så lättsamt söt som gör att jag alltid blir glad när jag råkar på henne.

Det här inlägget har inget annan mening än att hylla en person som jag inte känner men som ändå lyser upp vardagen.

1 kommentar:

VB sa...

Läser du Konsumbloggen? Gå dit och sprid din uppskattning vettja!