onsdag 18 juni 2008

och utmaningar.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag hade säkert sommarlov från gymnasiet. Höll säkerligen för fullt på att förtränga vad som hade hänt med M och försökte att bara hänga med i verkligheten i övrigt. Bodde hemma, hade eller skulle nyligen flytta till huset där mina föräldrar bor än idag. Var dryg tonåring och det säger väl det mesta, i övrigt.

2. Vilka fem saker finns (fanns) på att-göra-listan idag?
- ta med Buffy-boxen till Anna.
- hämta klädpaket på posten.
- läsa boken jag fick av snälla Lotta
- följa FRA-beslutet och lite halvt ha koll på Sverige-matchen (hade gärna gått med Hanna och hennes J men dagen har varit ganska pissig så jag orkade inte).
- gosa katt och sova tidigt

3. Godis jag gillar.
Saltlakrits, minst 70% choklad samt blå hajar och rödgröna stora nappar. Har återupptäckt barnfavoriten med svarta sega råttor. De är fab!

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Först tråkiga saker, som att betala av skulder. Sedan skulle jag förhandla mig till bättre räntor på lån, köpa en bil och definitivt inte jobba heltid utan bara göra det jag verkligen vill. Några resor här och där, lite bra investeringar och kanske ett semesterhus. Jag skulle nog gärna hjälpa mina vänner som kanske inte har det så bra heller och köpa presenter. Sånt gillar jag. :)

5. Städer (och i ärlighetens namn mindre samhällen) som jag bott i.
Stockholm, Västerljung, Lid, Nyköping, Pulborough och tillbaka till Stockholm (bara i huvudstaden har jag bott i åtta olika stadsdelar/förorter).

De jag utmanar får bli:
Féline och Liv (känner inte heller så många som bloggar). ;)

Inga kommentarer: