onsdag 18 juni 2008

Vi gillar listor...

Blev utmanad av Hanna men tänkte först peta in en lista jag snodde en tid tillbaka av Féline.

Listan avser varumärken på dina prylar IRL.

ACCESSOARER
- Väska: Allt från dussinproducerat till sånt man hittar i små obskyra butiker på semestern.
- Plånbok: Tjeckisk hållbar sak i skinn.
- Solglasögon: Billiga från H&M.
- Armbandsur: Har inget.
- Smycken: Stavar i öronen. För lat för att byta men köpte ett par söta kattörhängen i Nice.

TEKNIK
- Mobiltelefon: Sony Ericsson K810i.
- TV: Har ingen.
- Dator: Acer Travelmate 5520.
- Mp3-spelare: Ipod.
- Dammsugare: Electrolux UltraSilencer. Innan dess små billiga i ljudnivå med en bandsåg.

INTIMHYGIEN
- Tandkräm: Vademecum.
- Tvål: Gurktvål från någon fairtrade-butik.
- Doft: Armani Sensi och mina tre senaste fynd från parfymeriet i Cagnes-sur-Mer. (Hittade en snajsig myskvariant på BodyShop men den är inte inhandlad.)
- Hudlotion: Det jag har vid tillfälle.
- Shampoo och balsam: Nåt som är bra för känslig hudbotten.

MAT OCH DRYCK
- Mineralvatten: Provar mig fortfarande fram.
- Vin: Rött. Favoriten: Montepulcioano.
- Bröd: Mörkt bröd, typ såna kvadrater eller lingongrova.
- Choklad: Mörk choklad.
- Te: Kvällsro och chaité. Mums!

HEMMA
- Säng: IKEA.
- Lakan: IKEA och nåt dyrt jag fått från jobbet.
- Porslin: Mique, IKEA, Rörstrand och Indiska.
- Soffa: IKEA utgången modell, Nikkala med rött överdrag.
- Ljuslyktor/hållare: Indiska.

FÄRDMEDEL
- Bil: Enligt önskemål en Wolksvagen Golf eller Pegeout 206 eller 307. Men nöjer mig hittills med att tidvis låna fars Saab Biopower nånting sånt och hyra "billiga bilen".
- Flygbolag: Beror på.
- Taxibolag: Åker endast i nödfall.
- Cykel: En gul sak med ram.
- Annat: Kommunalt och mina två ben.

MEDIA
- Magasin: Svenska ELLE och GLAMOUR. Ibland någon uppstickare.
- TV-kanal: Har som sagt ingen TV.
- Dagstidning: Metro påväg till jobbet.
- Radiokanal: Lyssnar i princip aldrig på radio. Jag gillar tystnaden.
- Sajt: Bloggen, gmail, ett par sådana presentations-och-hålla-kontakten-sajter, bilddagboken.

Inga kommentarer: