onsdag 18 juni 2008

Onödigt vetande

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sju sanningar/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagna ska skriva sju saker om sig själv i sin blogg. Slutligen väljer bloggaren fyra nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon vid behov eventuellt kommentarer i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


7 egendomliga sanningar om mig:

1. Jag avgudar Buffy the Vampire Slayer. Faktum är att den serien och vissa händelser de gestaltat har gjort så starkt intryck på mig att jag aldrig - varken nu eller då - känt mig så nära en annan människa som jag känt mig huvudrollsinnehavaren. Och det står jag för. Sju säsonger visades på TV, naturligtvis har jag alla boxar på DVD och den åttonde går i tidningsserieformat. Länge leve Buffy!

2. Jag har en enorm fascination av ett mode som närmast kan beskrivas som trashigt. Leopardmönster, ormmönster, skinnjackor, sunkiga byxor, tajts och höga skor. Min största idol på området är Kat Von D. Anledningen till att jag fascineras så av det är för att det är så fult och roligt att det blir snyggt och det strider mot lagomheten.

3. Jag är ganska säker på att jag lider av dyskalkyli. Motsvarigheten till dyslexi fast för siffror. När jag gick i skolan fanns det aldrig på tapeten men det är ganska vanligt att det utreds idag. Jag har dock aldrig fått det på papper men jag uppfyller alla fem kriterier och undviker matte som pesten.

4. Jag är ganska enstörig av mig. Eller kanske snarare så uppskattar jag inte stora folkgrupper och alla dessa sociala aktiviteter. Jag blir stressad när man måste ha något att göra och är mycket hellre hemma och slappar, fikar med en (max två!) kompisar i taget och bara tar dagen som den kommer. Jag måste inte planera min helg och jag går väldigt sällan ut. Ett par gånger om året kan jag tycka att det är intressant i nån timma eller så och då enbart med alkohol i bilden. Jag blir mest bara trött av tanken på att leva ett sånt liv, inplanerat med sociala aktiviteter från åtta på morgonen till sovdags.

5. Jag tror inte att jag skulle klara av att bo med någon – alls – förutom mina djur. Även om jag skulle vilja. Jag har gått från att tro att jag inte kan bo själv till att inse att jag nog funkar bäst som ensamboende.

6. Det mesta i mitt liv är antingen svart eller vitt. Jag jobbar på det men det är inte lätt.

7. Jag har varit med i Aftonbladet i en artikel om fattiga studenter. My fifteen minutes.


Följande får gärna skriva sina egna:
Hanna
Liv
Dan (om han hade/har skaffat sig en blogg)
Ellen

Inga kommentarer: