fredag 11 april 2008

"Vi har schflyttat till schmååland"

Dagens tredje samtal var från en ganska 'lustig' person. Klockan var inte ens tjugo över nio och människan ifråga var redan full. H*n var dock ganska gullig och extremt kärvänlig så jag smalt lite, detta hade inte hänt i verklige livet men nu satt jag i skydd bakom min telefon. Idag känns som en dag, hittills i alla fall, som jag omöjligen kan bli sur. (Även om jag i mina realistiska drag inte ser rosenskimrande över en situation som denna person verkade befinna sig i).

Helgen är fullspäckad. Min käre bror kommer till Stockholm idag (kidnappat den ömma faderns bil) och vi ska gå på konsert på Nalen och se Nouvelle Vague. Me love. Antingen följer brors flickvän med eller käre gamle Eric. (Som i och för sig inte är så gammal som jag får det att låta bara att jag brukade sitta barnvakt åt honom för himla massa år sedan. Nu är han och min bror vuxna och det är en annan historia...) Bror ska dessutom hjälpa mig att handla mat till trollen här hemma.

Efter konserten ska vi bege oss till Nyköping, hemstaden, för välbehövlig vila. På morgonen åker jag och den ömma modern till Örebro (mellanlanding för att stråla samman med Sussie). Vi kommer att repetera med Lasse Axelsson och sedan ha en juste liten konsert i Örebrotrakten, vet ej exakt var. Det här är en tradition jag och mor brukar ha, sjunga gospel och det är så himla kul! Svänget och passionen liksom and quality time med mor. Vi kommer att sova på hotell, himla trevligt.

Inga kommentarer: