tisdag 29 april 2008

Groggy och irriterad

När jag vaknade upp märkte jag ingenting. När jag ställde mig upp sköt smärtan mig på vänster sida av ryggen och det gjorde ont när jag andades. Första gången detta hände mig blev jag livrädd att det var något med lungorna, hypokondriker som jag är. Beroende på hur man ser det var det väl tursamt att jag kände igen symptomen. Muskelinflammation. Det låter fånigt men det handikappar. Och det gör förbaskat ont. Så här sitter jag, på jobbet, groggy på receptfria smärtlindrare och nån kräm med liknande men ej samma substanser och på måttligt roligt humör.

Jag som skulle hänga med älskade Lovan idag. Kanske orkar jag göra det ändå men jag avvaktar någon timma till. Och imorgon bär det av till Malmö, jag, syster och föräldrarna ska ner till kusindotterns dop. Tåg till Nyköping och bil därifrån. Kort arbetsvecka, lång ledighet.

Efter en kaffe från blondinen på 7/11, en chokladmuffins och lite godis från en kollega är jag snäppet mindre irriterad.

Inga kommentarer: