torsdag 3 april 2008

Alltså seriöst, det här med sommartid.

Vem idiotiska idé var det?

Hela veckan som gått har jag bara blivit virrigare och virrigare, tröttare och tröttare. Idag hjälpte inte ens två koppar kaffe, otaliga vindruvor och en smoothie. Hon-på-7/11 som alla på jobbet diggar såg medlidande på mig när jag köpte min andra kopp och surrade nånting om "timmen jag blev bestulen på". Mina bordskamrater har fått grymtningar tillbaka och jag börjar känna mig som en grottman. Ja, förutom det här med att jag sitter och bloggar då.

Jag går upp då klockan egentligen är sex. Spike är piggare än vanligt vid den tiden jag absolut inte vill bli väckt. Och jag somnar som vanligt inte förräns efter klockan tolv som egentligen är klockan elva. Urk och gnäll. Jag är så trött att jag knappt orkar tilltala mina medmänniskor efter arbetstid.

Nästa gång blir det jag som bojkottar sommartiden.

Inga kommentarer: