måndag 21 april 2008

Fröken Duktig

Förvisso åt jag pizza fredag kväll men jag gick 40 minuters promenad på lördagmorgonen och en timmas promenad på söndagsmorgonen. Var återhållsam med alkoholen och åt mycket frukt. Präktigt det låter.

Jag shoppade lite också, kulkul och hade en ganska slapp och skön helg. Kan rekommendera (haha) filmen [REC]. Varning för genuint läskig film! Överraskningen var att de pratade spanska. Vilket också gjorde den mycket bättre än andra såna filmer jag sett.

Mitt senaste författartips är Åsa Larsson. Genre deckare. Det känns ovant att jag talar mig varm om deckare men Åsa kan konsten att skriva fascinerande om hur en gran vajar i vinden. Något Lagerlöf, i min mening, inte kunde. Böckerna trollbinder mig, inte kanske just vad de handlar om men hur välskrivna de är, hur djupt hon går innanför huden på karaktärerna. Jag får rysningar när jag läser och så fort jag lägger den ifrån mig längtar jag tills jag får en stunds ro att umgås med mina fiktiva vänner igen.

Inga kommentarer: