fredag 27 februari 2009

Hon/han/den/det.

De senaste två dagarna har jag blivit tagen för att vara en man istället för en kvinna. Många kanske skulle bli förolämpande men jag tycker mest att det är roligt. I de flesta språk slutar manliga namn på en konsonant vilket mitt gör och det förvirrar tydligen när kontakten sker via mejl eller brev. Jag skrattar gott för det pinsamma blir på de människor som inte riktigt vet och måste fråga. För de som träffar mig blir det uppenbart att jag biologiskt är kvinna så det är en förvirring jag bjuder på. :)

Fredag idag. Dagen lyftes rejält av ett sms från älskade P. Ett besök i huvudstaden med en rejält blöt utekväll väntas. Och jag ska klippa mig samma helg som P (förhoppningsvis) kommer. Finns nog inget jag ser fram emot så mycket som de oregelbundna dejterna med P. <3

Inga kommentarer: