torsdag 12 februari 2009

Funderingar med mera.

Borde ofrivilliga kramar och närkontakt räknas som någon typ av sexual offence?

I det tycket borde SL betraktas som kriminella när de uppmanar till packa-så-många-resenärer-som-möjligt-gärna-på-alla-höjder-och-bredder i sina genialiska ståvagnar.

Men imorse gjorde det inte så mycket. Jag var på bra humör, allting gick nästan i tid och musiken flödade ur mina alldeles för slitna lurar. Och boken. Boken förgyller mitt inre och allt det fula i världen. Hör bara:

13.30

- Hon hade förresten en essä i kulturdelen idag om en bok som...
- Jo, jag har läst den. Boken med. (Referens: vecka 22. onsdag.)
- Men. Du är ju inte sann.
- Asch. Jag fick den i present av Elise.
- Du umgås ju bara med såna som inte är sanna.
- Igår hade Anna lånat ett verk om Mallarmés poetik. På norska. Hon var begeistrad.
- Ibland vill man slå dig. Vet du det? Hårt.

Inga kommentarer: