torsdag 15 maj 2008

Vårstädning

Och då pratar jag inte om min lägenhet, även om det skulle behövas det med. Nä, jag talar om mig själv. Det ska rensas och fixas, invändigt och utvändigt. Det känns som en nödvändighet för att bli piggare.

Så jag var iväg en sväng till ett stort och känt företag som har mycket hudvårdsprodukter och ett specifikt. Jag fick hjälp av en jättetrevlig personal som gav mig tips, "mappade" mitt ansikte och skickade med mig en del prover specifikt anpassade för min hy. Det ska bli spännade att se vad de kan göra för mig och så ska jag prova någon av deras behandlingar också. 750 pix för 60 minuter ansiktsbehandling i kombination med 10 touch therapy, specialbehandlingar, för 150 pix, bland annat portömning eller akupressur. Hur låter det? ;) Mumsigt för hyn i alla fall.

Min senaste favorithobby är D's Wii Fitness. Yoga, styrketräning, lite flåsträningar och balansgrejer. Himla kul är det och perfekt för en latmask som jag! Varenda gång jag tittar i min plånbok får jag lite dåligt samvete för mitt gymkort som sitter och väntar på att få lite uppmärksamhet. Det är, efter min tonårstid med överdrivet tränande, inte min grej. Så istället för att ha dåligt samvete tar jag tillfället i akt med den nya leksaken. Förövrigt är den mer poppis hos mig än hos honom så jag behöver inte känna mig som en snyltare heller. ;) Perfekt!

Beach 2008, here I come! Haha.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad härligt att ta hand om sig själv lite - det är vi värda allihop tycker jag! Jag borde nog uppmana J att skaffa sig en såndär wii-grej, det låter som nåt för mig också! Ha en skön helg! Är det några mer som är på nästa vecka? Kram!

MELISENDE sa...

Jag vet inte, Malin skulle kanske ha något annat för sig just på tisdag. Eva har inte svarat så jag vet inte. Annars blir det du och jag men det är ju himla bra det med! :)

Det här med att ta hand om sig själv är svårt. Urk. Men D stöttar mig så gott det går förutom när han försökte vara snäll och äta upp chipsen i skåpet som legat i flera veckor för att jag inte skulle bli frestad. Hah säger jag bara!