torsdag 8 maj 2008

Vardagskonversationer blir till mardrömmar

Det är galet hur saker en pratar om återkommer när en drömmer. Igår pratade jag med en kollega om preventivmedel och inatt drömde jag att jag var gravid, var HIV-positivt och hade gått ner 50% av min vikt.

Hela drömmen var som så att jag visste att jag var gravid och jag skulle åka till USA av någon anledning. Jag tror att jag skulle flytta dit kanske. Så kommer jag till flygplatsen och alla som ska lämna landet och inträda i USA måste vara friska. De vill inte ta emot mig annars. Så de tar blodprov på mig och sen kommer en sjuksköterska fram och säger till mig: "Du kan inte åka, du är inte frisk. Du är HIV-positiv och dessutom har du gått ner 50% av din kroppsvikt." När hon sa det kände jag hur benen svajjade till och det var så overkligt. Jag minns att jag i drömmen tittade ner på min kropp men jag såg ut som idag fast hon sa att jag hade gått ner halva min kroppsvikt och så sa hon att jag inte såg det för att jag var sjuk. Det var så orealistisk dröm och sjukt läskig. Jag vaknade upp rädd och tänkte att jag måste gå och testa mig mot HIV. Skumt. Surrealistiskt. Otäckt.

Inga kommentarer: