torsdag 29 maj 2008

Konsten att packa

På söndag åker jag till Nice och hittills har jag varit sjuk under en längre period samt hunnit med att skriva en packlista. Egentligen är det ingen idé att skriva en lista för den brukar ändå ändras med resans gång. Och det blir alltid för lite eller för mycket eller helt enkelt bara fel kläder. Jag minns med avund den där människan i klassen som alltid packade helt rätt. Hen frös aldrig, hade alltid ombyte och minst ett regnställ med sig. Den människan är och har aldrig varit jag. Jag måste dock erkänna att jag blivit bättre. Och med bättre menar jag bekvämare. Och det är där hemligheten ligger, tror jag. Packa bekvämt!

De höga skorna har jag sedan länge lagt på hyllan även om jag som många andra tycker att det verkligen ser jättesnyggt ut - sålänge man står still! Och inte gör det ont när man sitter eller bara lutar lite snyggt. Men för (stads)promenader? Aldrig.

Mitt senaste ledord är leggings. Sen det åter blev hett på marknaden måste det krönas som århundradets plagg, det och sneakers.
andra plats hamnar tröjklänningar, bekvämt, praktiskt och kan piffas upp till ett mer elegant tillfälle (om det behövs).
På plats tre placeras stora slitna luvtröjor (helst pojkvännens) som funkar som värmare, jacka och/eller klänning modell varmare.

Till sist, ett tips för alla som tycker att bh:ar borde vara bekväma. Den bästa sortens bh är en trekantsmodell á HK som finns på H&M eller i form av en bikiniöverdel. Inga intryckande, uppushade kan slå detta och det är snyggt!

Packning fortsätter imorgon när världen inte snurrar så mycket och eventuell rapport. Annars hörs vi när jag är tillbaka!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh det är ju redan NU du åker ja!
Shit vad nice att dra till Nice :)

Jag har själv inte ett enda par leggings eller en långtröja/klänning men efter ditt inspirerande inlägg tror jag att jag ska bege mig ut och shoppa i helgen!

Stor kram och bon voyage!

Unknown sa...

Yes, på söndag drar jag. Det ska bli skönt att komma iväg en stund. Tråkigt dock att D inte kommer med, nåja. Vi ska hitta på nåt när vi tagit ledigt tillsammans om en månad ungefär.

Det modet borde passa dig, verkligen. Det är så bekvämt men ändå snyggt, så det känns som att gå runt i myskläder men är snyggt nog att använda på bröllop! ;)

Kramkram - vi får hänga när jag är hemma igen