tisdag 13 september 2011

Praktik på tingsrätten

Nu är det snart verklighet. Verkligen snart, nästan så nära att jag kan ta på det. Härom veckan började jag att bli nervös. Jag ser fram emot att få göra det här så mycket, jag är säker på att det kommer att ge mig en sådan kunskap en person aldrig kan få genom att läsa böcker. Att göra praktik måste vara det absolut bästa sättet att få en förståelse för hur verkligheten fungerar. Oavsett vad du läst i dina kursböcker, hur du skrivit dina rättsfallskoncentrat och stämningsansökningar för inlämning, så är det ingenting emot att vara där det händer och se kedjan från början till slut.

Eftersom den här är bloggen är skriven av mig som privatperson och inte direkt professionell i den meningen att den är av intresse för någon annan än de som känner mig så har jag haft en fundering på att starta en blogg som enbart handlar om min praktik och sedan kanske i fortsättningen om resterande del av utbildningen och nästa praktik. Jag är inte helt på det klara med vad eller hur jag ska skriva men jag ska i alla fall fundera på saken.

Så... på måndag börjar det!

Inga kommentarer: