söndag 4 september 2011

Ett år kvar...

Hmm... det var ett halvår sedan jag skrev sist. Ja, och skolan går bra?! År två av två. Detta år består till hälften av praktik. Jag ska vara på en tingsrätt och jobba som tingsnotarie under tre månader. Jag har funderingar på att starta en blogg om min tid som praktikant på tingsrätten. Jag har inte bestämt mig än. Och jag vet inte riktigt var jag vill vara till våren heller. Tanken jag haft är väl att det vore ytterst intressant att prova på arbetet på en advokatbyrå. Vi har läst två veckor nu. Juridisk engelska, företagsekonomi och juridisk svenska. Två veckor till och sen börjar praktiken. Jag har varit orolig för företagsekonomin och det började inte helt bra. Men efter att CSN behagade komma (betygen går inte automatiskt och hon som har hand om allt berättade inte det för oss) kunde jag köpa böckerna. Läste i dem och lektion nr två kändes mycket bättre. Jag tror att jag förstod det mesta. Skönt! McD-index intresserar mig inte ett dugg. Tycker personligen att de är vedervärdiga. Men marknaden är högst intressant. Jag ska försöka igen, att skriva mer här. Eller den nya bloggen, om det blir någon.

Inga kommentarer: