måndag 27 augusti 2012

Hösten börjar...

faktiskt med lite ledighet. Den senaste tiden har det hänt en del saker.

I början av sommaren blev jag klar med min utbildning till paralegal (och för er som inte vet vad det är - använd någon sökfunktion eller läs Latin). Sen när det var klart (fast redan innan också) var det dags att springa på en himla massa intervjuer, vilket jag gjorde. Ett tag kändes det faktiskt som att jag inte gjorde annat än att fundera på mina fördelar och varför jag ville jobba på just DET företaget och bokade in intervju på intervju. Det här med intervjuer, det är inne att ha minst två intervjuer, gärna tre. Och jag blev erbjuden två jobb men hade ett mål i siktet och tackade därför NEJ till båda dem. Jag vet, galet. Det var två superbra arbetsplatser men mitt mål var en traineetjänst - vilket jag också fick! Och det leder till ledigheten så att säga...

Fast inte än, för mitt i intervjuandet och allt sålde vi vår lägenhet och flyttade in till stan! Samma gata älskade lilla mormor och morfar bodde på. Det är så fint här och hela den lilla familjen trivs jättebra. Vi har målat själva men också fått målat och det är så kul att bygga upp ett hem, igen, tillsammans.

Min sista officiella dag på mitt gamla jobb är sista augusti. Jag är alltså ledig hela september. Jag ska passa på att ta igen mig och vila upp mig inför höstens utmaningar. Förhoppningen är som alltid att jag ska vara bättre på att uppdatera den här bloggen, om inte annat så för min skrivglädjes skull.

1 kommentar:

josefin sa...

Sv: Bindestreck är bra. Hurra också för din ledighet! Kan du fira med en god kaffe ju :D