onsdag 14 april 2010

Hårologi

Ikväll after hours var jag på lyxbehandling hos Tamina på hennes skola. Jag blev tvättad och huvudmasserad, avfärgad på längderna, tillfixad ny färg i hela håret så att det ser jämnare ut och sen hemliga highlights i håret.
Hon tog ett hårstrå och kollade hur bra det var, i styrka och sträckbarhet. Tydligen 5,1 på skalan och det är nära perfekt! Detta trots att jag i somras blekte skiten ur håret och nästan förstörde det - igen. :p Och så kollade vi vilken skala jag låg på i naturlig hårfärg. Nu minns jag inte siffran men mörkblond med rött pigment. Dessutom har jag nu ett schampoo gjort enbart för mig. Så himla lyxigt med behandling i en nästan helt tom stor och fin lokal. Och så bra det blev! Numera kastanjebrunt med en touch av rött! :)

Inga kommentarer: