torsdag 12 mars 2009

Vackrast nu.

När all snö dör
och gården blivit vit,
då vet du att jag drömmer.
Jag drömmer dig hit.

När all snö dör
och gården blivit kall,
då vet du att jag drömmer
för det är snö,
det är som moln överallt.

Då vet du att jag finns
att jag finns kvar hos dig
trots att jag alltid springer.
Jag är där du hör mig
och om du inte hör mig
om du inte gör,
ska jag sjunga för dig
precis så att du hör.

Jag älskar dig
så högt så du hör,
det är så.

Hur länge
tror du
att längtan kan växa?
Växa
om vi frigör
hur länge.

Som man har gömt
ja som man har gömt
men jag har inte glömt
hur det är att älska.
Och jag älskar dig,
ja jag älskar dig
så högt du så du hör.

Och hungern
den sitter i rösten
inte i magen.
I rösten
därför är vi tysta
om saken.

Och det är så
och det är så
jag älskar dig.
Så högt så du hör
och det
det är så.

Laleh - Snö

Inga kommentarer: