söndag 4 januari 2009

2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Trots att jag var rädd.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag någonsin avgett något så fånigt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej men jag har några kollegor som ska bli.

4. Dog någon som stod dig nära?
Inte detta år.

5. Vilka länder besökte du?
Frankrike, Spanien och USA.

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Stabilitet och styrka.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
30:e december. Då gick jag emot min största rädsla.

8. Vad var din största framgång i år?
Att jag bytte arbete.

9. Största misstaget?
Att lita på ett par personer jag trodde var vänner.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag blev sjuk mot årets sista dagar.

11. Bästa köpet?
Min nya lägenhet.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom ovan, mina katter.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det är sånt jag borde minnas men inte gör.

14. Vilka sånger/artister kommer alltid att påminna dig om år 2008?
De är inte ifrån detta år direkt men jag lyssnade mycket på dem och såg dem live: Glen Hansard och Marketa Irglova.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det går aldrig riktigt åt rätt håll, så ledsnare.

16. Smalare eller tjockare?
Upp å ner som alltid. Ner ett par kilon mot slutet.

17. Rikare eller fattigare?
Same same.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat. Stått upp för mig själv.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Bugat och bockat.

20. Hur tillbringade du julen?
Först hemma med kissarna, hela familjen utom syster. Sen hem till dem.

21. Blev du kär i år?
Jag blir alltid lite kär.

22. Hur många one night stands?
Nada.

23. Favoritprogram på TV?
Jag har ingen TV jag gillar Buffy (alltid), Greys Anatomy och House.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag skulle tro det.

25. Bästa boken du läste i år?
Flera, jag har slukat böcker. Låt den rätte komma in, Om jag kunde drömma (Twiligt som originaltitel). Särskilt den andra, ska fortsätta på bok två snart.

26. Något du önskade dig och fick?
Nya arbetsuppgifter.

27. Något du önskade dig men inte fick?
Erkännande.

28. Årets bästa film?
Jag ser mycket film, det mesta är blaj. Skådespelerskor, eller Actrices, dröjde sig kvar.

29. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Tror att jag gick på Liljevalchs eller Moderna, kanske båda. Jag fyllde 26.

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Stabilitet. Jag är redo.

31. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Rörig och lite trashig.

32. Vad fick dig att må bra?
Lovisas oändliga förståelse och mina katters trygga blöta buffande nosar.


Frågorna är direkt stulna ifrån Féline.

Inga kommentarer: